IFK Norrköping vill öka engagemanget hos sina fans. Nu tar supportrarnas ansikten plats på favoritlagets matchtröjor.
Sedan två år tillbaka arbetar IFK Norrköping med Jerhammar & Co Reklambyrå med visonen ”Folkets lag”.
Som första svenska klubb låter man därför fansen synas med ansiktsbild i lagets tröjnummer.
Den som vill synas på matchtröjan får köpa en plats för 249 kronor via en nyutvecklad Facebook-app.
Först till kvarn gäller då det bara finns runt 700 bildplatser på tröjorna.
Först ut att få fansens ansikten på ryggen är Martin Smedberg Dalence, och när hans tröjnummer är fyllt får fansen rösta via Facebook på vilken spelare som står på tur.
– På så vis involverar vi fansen via sociala medier och får igång en nätsnackis bland supportrarna där IFK:s varumärke står i centrum. Dessutom gör vi det på en prisnivå där alla har råd att delta, förklarar Magnus Hollwin, vd på Jerhammar & Co Reklambyrå, i ett pressmeddelande.
Kampanjen startade i måndags, den 21 januari skriver dagensmedia.se
Lämna ett svar