Twente uppges jaga Lucas Kjellnäs

HIFs lovande mittfältare Lukas Kjellnäs, 20, har fått sitt genombrott den här säsongen. Nu är han aktuell för Twente, enligt uppgifter till FotbollDirekt

HIF flyttade upp mittfältaren  till seniortruppen våren 2023. 20-åringen spelade tio matcher i Superettan förra året, varav fyra från start. Denna säsongen har Kjellnäs spelat till sig en ordinarie plats och startat i 24 av lagets 25 seriematcher.

Nu skriver Fotbolldirekt.se att den holländska klubben Twente är ute efter Kjellnäs.

Han uppges vara högt upp på Twentes önskelista, även om det ännu inte inletts några förhandlingar med HIF.

Holländarna förväntas trappa upp jakten på Kjellnäs när Superettansäsongen är över.

Kjellnäs sitter på ett kontrakt med HIF som sträcker sig över säsongen 2026 vilket innebär att det kommer bli tal om en ren försäljning i det fallet att Twente går vidare i en ev dialog med HIF